2007 – spettacolo “Bolò”

[:it]anno 2007     Associazione KOLON KANDYA – Burkina Faso

Nell’anno 2006, in seguito all’incontro e alla collaborazione tra Luca Malaspina presidente dell’associazione Kolon Kandyà Italia e un gruppo di giovani artisti della città di Bobodioulasso, impegnati nella realizzazione di iniziative legate alla danza e alla musica, nasce l’idea di costituire l’associazione culturale Kolon Kandyà Burkina Faso che prende vita nell’anno 2007.

L’associazione ha come obiettivi la promozione di attività turistiche, culturali, di formazione, di informazione, di cooperazione tra i paesiin via di sviluppo e l’ Europa in particolare l’Italia attraverso  l’Associazione sorella Kolon Kandyà Italia.

Il direttivo dell’associazione Kolon Kandyà de Bobodioulasso è così composto:

Presidente: Traore Adama

Segretario generale: Dembele Mamadou

Tesoriere: Diabate Diakalya

Segretario per le pubbliche relazioni: Kayanta Adama

segretario organizzativo: Coulibaly Adama

Nel 2007, anno della costituzione ufficiale, comincia un lavoro di tutoraggio e formazione relativo al direttivo di Kolon Kandyà Burkina da parte di Kolon Kandyà Italia in ambito di turismo responsabile, ricerca artistica e nell’analisi dello sviluppo di progetti di Cooperazione.

Nel 2007 le due associazioni producono e realizzano in Burkina Faso lo spettacolo “Bolo“, spettacolo che, grazie alla successiva tournè organizzata in Italia, dà visibilità al progetto di cooperazione culturale e alle attività realizzate dalle due associazioni
[:en]
year 2007 KOLON KANDYA Association – Burkina Faso

In 2006, following the meeting and the collaboration between Luca Malaspina, president of the Kolon Kandyà Italia association and a group of young artists from the city of Bobodioulasso, involved in the realization of initiatives related to dance and music, the idea was born to establish the cultural association Kolon Kandyà Burkina Faso, which comes to life in 2007.

The association’s objectives are the promotion of tourism, cultural, training, information, cooperation between developing countries and Europe, in particular Italy through the sister association Kolon Kandyà Italia.

The board of the Kolon Kandyà de Bobodioulasso association is as follows:

President: Traore Adama

Secretary General: Dembele Mamadou

Treasurer: Diakalya Diabate

Secretary for public relations: Kayanta Adama

organizational secretary: Coulibaly Adama

In 2007, the year of the official constitution, he began a tutoring and training work related to the management of Kolon Kandyà Burkina by Kolon Kandyà Italy in the field of responsible tourism, artistic research and in the analysis of the development of Cooperation projects.

In 2007 the two associations produced and realized in Burkina Faso the show “Bolo “, a show that, thanks to the subsequent tour organized in Italy , gives visibility to the project of cultural cooperation and to the activities carried out by the two associations[:]